"MAY THE ONE FOR WHOM YOU HAVE LOVED ME, LOVE YOU, IN RETURN"

"MAY THE ONE FOR WHOM YOU HAVE LOVED ME, LOVE YOU, IN RETURN"

~WAHAI JIWAKU~

" Ya Allah, letakkanlah dunia ini di tapak tangan ku tapi bukan di hati ku"

" Ya Allah, janganlah KAU uji aku dengan sesuatu yang tak mampu aku tempuhi, dan andainya KAU berikan aku ujian, maka kepilkan bersama ujian itu kekuatan untuk ku tempuhinya"

Wednesday, September 8, 2010

PERGI - AIZAT (versi kuyui in memories)

tak taw...napa ku nak tulis pasal kuyui malam ni... maybe, i realy missed her.............sambil dengar lagi syhdu lagu aizat... T_T.

click 'play' to play the song...to enjoy this song,pls mute the song playlist below~ (on bottom page)

lyrics: hujan lebat mencurah kini~ bagaikan tiada henti.. (saat ni aku tanam kuyui..).............

         kau pergi~~ (sob32..too much cryin cha).. this song make me feel blue..

lyrics :~sepi tanpa kata..terdiam dan kaku tak daya kau ku lupa~~
apapun kata mereka~~biarkan kenangan berbunga diranting usia~~ ( hmm..speachless,dulu aku salu jak marah kuyui..aku tolak dia..aku tarik dia jaoh dari dustbin..aku kunci dia dlm sangkar sebab xnak dia 'join' aku mkan..aku sangka aku dpt belai dia lama2,tak sgka kuyui pergi dulu...kuyui diam bila kena marah..tanda redha dan reti...aku bwk dia jalan2.. tak sgka that evening ,last day aku dapat bawak dia jalan, yg plg aku suka ,-she's got new record archievement: aku suruh dia makan dia mkn.aku panggil dia datg,aku suruh dia balik dia balik..almost 70% dia dpt paham apa kau arahkan.. so pity kuyui~

someday~bila dgr mak cakap kuyui makin tenat...aku dah sakit hati,, entah, myb aku ego sbb aku tak dpt tgok and jg kuyui for the moment.. then, bila ku balik,mmg kuyui dh macam rangka,bejalan pun tak berdaya...
sungguh aku byk berdoa supaya kuyui cepat pulih.. aku bagi semua apa yg kuyui suka rampas dari aku kebiasaannya aku makan di meja... ayam goreng,ikan ect. tp... kuyui diam,,renung ayam tu,sampai semut yg 'take turn'.. aku cuba tngkan ati,then aku bwk kuyui jalan kluar 'dptkan' rumput..biasa klu kuyui 'sakit' dia kan cari ubat sndiri ................... tp kuyui duduk tng d rumput...
aku risau tp aku kurung balik kuyui dlm cage ,,,,,,,,,,,,

sdar tak sedar esoknya......................... kuyui baring sambil mata terbuka,,, aku mula resah.. aku kerap buat kuyui terjaga dari khayalan.. tp usahaku percuma,lepas saja berbuka puasa..aku mula tak sedap ati tgok kuyui mula keluarkan 'tahi' dlm keadaan berbaring dan dlm kuantiti yg byk............. huhh (aku mngeluh pun tak guna) dlm jam 9suku.. bg oboy bgtaw,kuyui tak bergerak.. bila ku jenguk... kuyui pergi dalam keadaan memeritkan hati aku...

isk3~~~~~

aku tak sgup tgok kuyui~~~~~

jelas tangisanku bila saat aku keluarkan kuyui dari 'cage', kuyui terbaring dengan kukunya tersangkut pada cage..aku lepaskan sebelah..sebelah lagi tersgkut...seperti kuyui 'enggan' pergi.. aku keluarkan kuyui dgn smpurna dengan harapan aku takkan cecderakan kuyui seperti mana aku cederakan dia masa dia hidup... aku letak kuyui di tepi 'cage' willey sbentar,, sempat aku tertoleh willey sambil kakinya mnggerak2kan kepala 'temannya' yang telah pergi...................aku sedih ,air mataku tak dapat dibendung lagi melihat 'perpisahan' makhluk tuhan itu............ walaupun tanpa kata2..tp ssepertinya ku mengerti melihat telatah mereka yg akrab,berkejarkejaran...bercakaran..semua saat2 itu mula terbayang.. ku padam seketika itu aku teruskan untuk menanam kuyui.........

hujan lebat mula membasahi... aku gagahi juga mnanam kuyui di belakang rumah..........ku hayun cangkul untuk menimbusi jasad kaku kuyui..bersemadi lah kuyui dalam hujan ... hanya airmata ku titiskan saat perginya kuyui.................................................... =_= .

tu la kisah ku dan sahabat ku~
ps: hargailah sahabat anda sebelum dia pergi,...........................from deepest heart...........


No comments:

Post a Comment