"MAY THE ONE FOR WHOM YOU HAVE LOVED ME, LOVE YOU, IN RETURN"

"MAY THE ONE FOR WHOM YOU HAVE LOVED ME, LOVE YOU, IN RETURN"

~WAHAI JIWAKU~

" Ya Allah, letakkanlah dunia ini di tapak tangan ku tapi bukan di hati ku"

" Ya Allah, janganlah KAU uji aku dengan sesuatu yang tak mampu aku tempuhi, dan andainya KAU berikan aku ujian, maka kepilkan bersama ujian itu kekuatan untuk ku tempuhinya"

Wednesday, April 27, 2011

SEDARLAH WAHAI MANUSIA

Sabda Rasulullah s.a.w mengenai perkara berkaitan ZINA


"Sesiapa yang berjabat tangan dengan wanita yang haram baginya, pada hari kiamat kelak, tangannya akan diikat hingga ke tengkuk dengan rantaian dari neraka.


Sesiapa yang mencium (mengucup) wanita yang haram baginya, malaikat Zabaniah akan meminjamkan bibirnya dari neraka (untuk dikucup).


Sekiranya berzina dengannya (wanita haram) dua pahanya kan berkata di hadapan Allah Taala : "Aku telah melakukannya ini dan ini...." Allah Taala akan memandangnya dengan pandangan kemurkaan. Daging mukanya akan luruh dan hanya tulang-tulang muka sahaja akan tinggal tanpa daging. Allah Taala akan berfirman kepada daging: " Kembalilah dengan izinKu! Maka, daging itu kembali ke muka. Ia kekal dimuka di dalam keadaan terlalu hitam dari kubur dan kegelapan.


Hamba cuba takbur di hadapan Allah Taala lalu berkata : "Aku tidak membuat dosa kepadaMu, wahai Tuhan" buat selama-lamanya.


Allah Taala berfirman kepada lidah: "Engkau menjadi bisu!" Maka dengan serta merta, lidah menjadi bisu.


Tangan berkata: "Tuhanku! Aku pernah mengambil benda yang haram." Mata pula berkata: "Aku telah melihat perkara yang haram." Kaki juga berkata: "Aku berjalan di tempat yang haram." Kemaluan berkata: "Aku Telah melakukannya dan aku telah melakukannya."
Berkata pula malaikat penjaga: "Aku telah mendengarnya." Malaikat penulis juga berkata: "Aku telah menulisnya." Bumi juga turut berkata: "Aku telah melihatnya." Allah Taala berfirman pula: "Demi Aku, Demi keAgunganKu dan demi keTinggianKu, Aku membawanya dan menutupnya. Wahai Malaikatku! Tangkaplah dia dan lemparkan dia di dalam azab. Aku memurkainya. KemurkaanKu akan memuncak bagi mereka yang menderhaka kepadaKu dan orang-orang yang kurang malu terhadapku."


Sedarlah Wahai Manusia yang sering melakukan dosa. Bangkit dan bangunlah dari penghinaan dan kejahatan diri sendiri. Tiada siapa dapat memberikan pengampunan selepas mati. Semua anggota akan menjadi saksi dan tiada lagi jalan untuk melakukan penipuan. Semuanya akan terbongkar satu persatu di hadapan Tuhan pencipta sekelian alam.


Wallahualam 

No comments:

Post a Comment